Akció, akció, akció. Bármelyik üzletbe tévedünk be, rögtön azt az információt tolják az arcunkba, hogy fogyasszunk. De biztosan pontosan arra a termékre van szükségünk, amit ők reklámoznak? A marketingesek tisztában vannak a színek jelentésével. Ezeket igyekeznek minél tudatosabban alkalmazni. Bármilyen rikító vagy élénk színnel vagy színkombinációval igyekeznek rávenni bennünket, hogy mindegy mit, csak vegyünk valamit. Természetesen ezt abban a boltban tegyük meg, aminek a reklámjával szembe találkoztunk. A döntés már pedig a mi kezünkben van! Elköltjük-e pénzünket a Black Friday impulzus áradatában, vagy tudatosan döntünk, és ésszel vásárolunk?
Érdekesség, hogy eredetileg a Black Friday kifejezést Amerikában használták a hálaadást követő péntekre. Ekkor kezdődik meg hivatalosan is a vásárlási időszak a karácsonyi szezonra. Magyarországon 2014-ben tartották meg először az “ünnepet”, amikor a kiskereskedelemben jelentős kedvezménnyel árultak különböző termékeket.
Kifejezetten irritáló jelenség lehet a többség számára, hogy októberben polcra teszik a csokoládé mikulásokat 🧑🎄 az élelmiszerüzletek, ezzel is buzdítva minket arra, hogy minél hamarabb kezdjük el a bevásárlást karácsonyra.
Pedig ilyenkor a Halloween vagy a Halottak Napja még meg sem történt, pedig ezek októberben vannak! A bevásárlóközpontok a belső díszítésekkel még azért kivárnak novemberig, de ahogy egyre több karácsonyi dologgal szembesülünk itt-ott, tudat alatt készülődni kezdünk az ajándékozási szezonra. Ekkor kezdünk agyalni azon, kinek mit és hol szerezzünk be, lehetőleg a vásárlási roham előtt.
Mára szinte mindenki tisztában van azzal, hogy a novemberi hónap az évben, az bizony Black Friday akciójé világszerte.
A karácsonyra szánt ajándékok nagy részét valószínűleg ebben az időszakban szerezzük be. (Fekete Péntek a magyar fordítás, mégsem beszélhetünk egyetlen péntekről, mert egyes üzletek már nem csak pénteken, hanem akár több héten keresztül minden nap külön-külön termékcsoport árait csökkentik). Főként azért Black Friday-kor, mert elhisszük, valóban sokkal kedvezőbb áron juthatunk egy-egy termékhez. Vannak más időszakok, az évben, amikor akár sokkal olcsóbban kaphatunk meg dolgokat.
Nyereményjátékok
A fogyasztási kedvet nemcsak különböző akciókkal, hanem nyereményjátékokkal is igyekeznek növelni a cégek. A leggyakoribb séma az, hogy vennünk kell egy adott terméket, aminek a címkéjén/kupakján találunk egy kódot, amit fel kell tölteni egy adott weblapra. A másik verziója ennek, amikor a blokkon található AP kódot kell feltölteni. Ilyenkor egy nagyobb értékű tárgynyereményt találnak ki, például egy autót, vagy az éppen aktuálisan divatos okostelefont. A fogyasztók száma elég magas szokott lenni, ezért a nyerési esélyünk igen alacsony, de ez nem veszi el sok ember kedvét az ilyen játékoktól.
A vásárlót több üzlet is ajándékkal jutalmazza születésnapján, például két terméket fél áron ad, vagy hasonló akciót talál ki. A vendéglátással foglalkozó és szórakoztatóipari cégek egyik gyakori kedvezménye szokott lenni, hogyha a szülinapodon látogatod meg az adott helyiséget, akkor egy-egy szolgáltatást ingyen vehetsz igénybe, vagy étel-ital akcióval kedveskednek.
Boltzár ünnepnapokon, a megmaradt termékek
Észrevettük már? Általában komoly leárazások szoktak lenni október 23, augusztus 20. előtt. Ha akár csak egy napra is bezárnak az élelmiszerüzletek, lejárati dátumhoz közeli élelmiszert akár 60%-kal olcsóbban is beszerezhetünk. Ilyen nagy kedvezmények miatt érdemes szemfülesnek lenni! Természetesen, ha nagyobb mennyiséget veszünk romlandó áruból, érdemes egy nagyobb fagyasztószekrénnyel rendelkezni otthon.
Karácsony után szintén találkozhatunk jelentősen árcsökkentett termékekkel. Ha van egy jó rejtekhelyünk, akár karácsonyra is megvehetjük az ajándékokat. A magyarországi Tesco és Auchan hipermarketekben van egy-egy polc, amin az év minden napján található leértékelt áru. Lehet az egy illatosító, egy különleges sör, kertészeti holmi, vagy január környékén kevesebb, mint 100 Ft-ért beszerezhető csomagolópapír. Érdemes elsétálni arra a sorra, ha már amúgy is betértünk egy hipermarketbe ennivalóért.
FEKETE PÉNTEK: 2024. november 29. 🖤
Idén ez a nap lesz Black Friday főnapja. December 2. hétfő pedig Cyber Monday napja. Akinek valamire szüksége van, mindenképp érdemes mindkét napon figyelmesnek lennie és utána járni az akciós áraknak. Azért legyünk észnél, és csak olyan dolgot, szolgáltatást vásároljunk, amire valóban szükség van. Nézzük meg például az online szolgáltatások közül a vírusirtó, vagy egyéb programok előfizetését. Egy vagy több évre előre védelmet vásárolhatunk. Ennek köszönhetően megkímélhetjük magunkat jelentős bosszúságoktól. Az internetet pedig mindenki használja számítógéppel, okos készülékkel. Ez egy hasznos ajándék lehet más, jogtiszta szoftverek beszerzése mellett.