Milliós érdeklődés, milliárdos árbevétel – számok és tények a tavalyi Black Friday-ről

2019. október 31.

A tavalyi – immár ötödik alkalommal megrendezett – Black Friday-t, óriási várakozás előzte meg mind eladói, mind pedig vásárlói oldalról. Az üzleti elemzők jókora növekedést jósoltak 2017-hez képest, a számok azonban minden várakozást felülmúltak.

eMAG: 6,8 milliárd forint árbevétel 

Az év legjobban várt értékesítési eseményén a népszerű online üzlet, az eMAG 2017-hez képest közel 19%-os növekedést produkálva, 6,8 milliárd forint értékű bevételt könyvelhetett el. Összesen 2,7 millió látogatót regisztráltak az oldalon, ami 40 %-al haladja meg az előző év adatait. Vásárlóik összesen 253.859 terméket rendeltek, a megrendelések 65%-a pedig mobilról érkezett, amely 8%-os növekedés a tavalyihoz képest. 

Az eMAG által kiadott információk alapján, a Black Friday akció legmagasabb értékű rendelésének összege 2.341.639 Ft volt, a legtöbb termékből álló rendelés pedig 39 árucikket foglalt magába. A 2018-as fekete péntek alatt az eMAG vásárlói kiemelt érdeklődést mutattak a háztartási gépek, a laptopok, a televíziók és az okostelefon ajánlatok iránt.

Íme néhány példa a tavalyi akciók közül:

  • Samsung Galaxy S8 (64GB) – 219.990 Ft helyett 99.000 Ft
  • PS4 Slim konzol, 500 GB – 99.990 Ft helyett 59.990 Ft
  • Delonghi Nespressó kávéfőző – 54.990 Ft helyett 24.990 Ft
  • Asus VivoBook 15,6″ notebook – 99.990 Ft helyett 39.990 Ft
  • Zanussi hűtőszekrény, A+ – 64.990 Ft helyett 29.990 Ft

Növekedés az eDigital-nál

A tavalyi évben a legnépszerűbb műszaki termékek mellett az eDigital-nál kiemelkedő sikere volt a fogyasztási cikkeknek is: a Black Friday alatt sok tisztítószert, mosó-, és mosogatókapszulát vásároltak ügyfeleik akciósan, nagy kiszerelésben.

Növekedett a vásárlások értéke is: az átlagos kosárérték 6614 forinttal volt magasabb 2017-hez képest.

A vásárlások közel 16%-át online bankkártyás fizetéssel rendezték a vásárlók, ami 1,9%-os növekedés a 2017-es évhez képest, és az Extreme Digital szerint a magyar piacon ez rendkívül kedvező aránynak számít.

Közel 4%-al nőtt azon vásárlók aránya, akik a megnövekedett szállítási időt szerették volna elkerülni, ezért személyesen vették át rendeléseiket az Extreme Digital valamelyik szaküzletében.

black friday

Euronics: telefonok féláron

Az Euronics-nál tavaly a telefonok és kiegészítők, a különböző informatikai kütyük valamint a serpenyők, edények és egyéb háztartási eszközök árát szállították le a legjelentősebb mértékben, néhány esetben akár 50%-al. Bizonyos audio termékeket 30%-os kedvezménnyel vásárolhattak meg a vevők, a gamer kiegészítőket, okosórákat, hűtőket, mosó- és szárítógépeket, háztartási gépeket, okostévéket és az autós kamerákat pedig átlagosan 20-25%-kal olcsóbban szerezhették be. A mosogatógépekre, a laptopokra és a tűzhelyekre némileg alacsonyabb, 5-15%-os akciókat hirdettek meg, a tableteket pedig csupán 10%-kal árazták le.

Szuper akciók a szupermarketekben

Az Auchanban tavaly november 22. és 25. között zajlott a Black Friday, amely alatt 30-50%-os akciókkal csábították áruházaiba a vásárlókat: a szépségápolási és háztartási gépeket valamint a gyermekek legnagyobb örömére, az ugrálóvárakat árazták le a legjelentősebb mértékben. A LEGO játékokra is megérte lecsapni, amelyeket 40%-os kedvezménnyel hirdettek. Átlagosan 30%-kal árazták le a telefonokat, a televíziókat és a háztartási nagygépeket is. Emellett számos kisebb-nagyobb kedvezményre bukkanhattak a vevők az áruházakban.A Tesco áruházlánc is óriási kedvezményeket hirdet minden év fekete péntekén, és ez természetesen tavaly sem volt másképp. A televíziókat például minimum 20%-os kedvezménnyel kínálták. A háromnapos Black Friday kiárusítást az F&F ruházati termékekre is kiterjesztették, így akár féláron szerezhették be a vásárlók a gyermek és babaruhákat, a téli kötött pulóvereket, pizsamákat és köntösöket.